Čokoladni krakel kolači

krakel

Nedavno sam pozvana da budem gost na blogu drage www.boinside.com. Odmah sam znala šta ćemo praviti jer se izgled ovih kolača jako uklapa u enterijer njenog prostora. Oni su rustični, topli  i meki kao uostalom i najlepša kuća na svetu.

rene

Provele smo divno popodne i odlučile da ćemo ga vrlo uskoro ponoviti i rado podeliti sa svima. Do tada, probajte čokoladne krakel kolače. Iako izgled ne odaje takav utisak, ovo je jedan od najsočnijih suvih kolača. Ja sam zaljubljena u njihov izgled, a spadaju u moje omiljene što se tiče ukusa.

00000

Pošto smo imali kao gosta i jednog dijabetičara, nismo mogle da je ostavimo bez kolača, pa smo napravili varijantu i za nju.

dijabet

Po izgledu su malo drugačiji jer se fruktoza drugačije topi od šećera u prahu.

Kako je naše popodne izgledalo možete pogledati i direktno kod drage Bo na http://www.boinside.com/la-marinella-iliti-dorothy-na-ribnjaku/, a što se tiče ovih fotografija, neke su mojih ruku delo, a divne fotografije sa  ovog druženja su napravile Milica Lisulov i Boba.

Recept:

  • 225 gr kvalitetne tamne čokolade (sa što većim postotkom kakaoa) ili čokolada sa steviom za dijabetičare
  • 60g putera
  • 100g šećera / 90g fruktoze
  • 2 veća jaja
  • 225g mekog brašna tipa 400
  • 1 štapić vanile ili 25 ml ekstrakta vanile (ja sam koristila Dr.Oetkerov)
  • prašak za pecivo
  • malo soli
  • šećer u prahu / fruktoza
  • daska

Čokoladu zajedno sa puterom otopite na pari, pa prohladite.

kocka-cokounnamed

Jaja i šećer umutite dok smesa ne postane penasta i svetla. Dodajte ektrakt vanile, pa u par navrata i prohlađenu smesu od čokolade.

U posebnoj posudi pomešajte brašno, pzp i so. Potom ove suve sastojke umešajte lagano u smesu sa jajima i čokoladom.

Ostavite testo da stoji u frižideru preko noći (ili 3-4 sata).

Oblikujte kuglice.

coko-kuglice

Bogato ih uvaljajte u šećer u prahu da se uhvati što deblji sloj šećera na kuglice.

kule

unnamed (1)

Pecite na 170 stepeni 10-12 min, u zavisnosti od veličine kuglica. Nemojte ih prepeći da ne biste isušili kolačiće jer njihova čar je baš u sočnosti koja vas iznenadi kad je najmanje očekujete. 😉

10981434_10152679328481540_6534317282947721007_n

Kolačići će početi da pucaju (čemu se uvek posebno radujem) i po izgledu ćete i sami videti kada su gotovi.

00

Ove zime nismo prestajali da ih pravimo.

unnamed (2)

A toliko su postali popularni, da sam ih raznosila i po kućama.

10996643_10152706056486540_5200387620443983825_n

One thought on “Čokoladni krakel kolači

  1. bo inside 05/06/2015 u 12:53 am Reply

    ali stvarno najmekši suvi kolačići 🙂

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

