Falafel u pita hlebu

unnamed (4)

Došli su nam gosti vegani, pa sam htela da napravim nešto što će i oni voleti da jedu. Nisam ranije pravila falafel, ali ga vrlo rado jedem kad god imam priliku. Mislim da sam najbolji pojela u Harlemu u Nju Jorku, mada sam i u Švedskoj jela fenomenalne. Pošto je ovo prvi put da pravim falafel, mislim da će najbolje varijante tek uslediti kada ga usavršim, ali za sada ovaj ispunjava standard mojeg nepca. Videćemo šta gosti kažu, ako ih dočeka. 😉

Recepti:

Ja sam najpre umesila pita hlebiće i ostavila da rastu, a dok oni rastu taman imate vremena da napravite falafele. Tako da pvo ide recept za hleb.

Pita hleb:

500 gr brašna tipa 500

pola kocke svežeg kvasca

60 ml topple vode

250 ml vode

kašika šećera

kašičica soli

Najpre izmrvite kvasac, pospite šećerom, zalijte toplom vodom i pustite par minuta da nadođe. U odvojenoj posudi pomešajte drugu vodu, so i 200 gr brašna, pa potom u to dodajte onaj kvasac iz prve posude. Mešajte i lagano dodavajte ostatak brašna. Kad ste sve izmešali, stavite testo na pobrašnjenu površinu.

IMG_1708

Nastavite da mesite ručno dok ne dobijete elastično testo koje se ne lepi.

IMG_1710

Kada ste umesili testo, podelite ga na ravnomerne jufkice i njih potom razvaljajte u krugove približno jednake veličine (ne moraju biti pravilnog oblika).

IMG_1713 IMG_1716

Prekrijte krpom i ostavite oko pola sata. (E, to je vreme kada se bacate na falafel.)

Rernu zagrejete na 200 stepeni i stavite hlebiće da se peku oko 15-tak minuta. Izvadite ih iz rerne i spremni su za punjenje. 🙂

unnamed

Falafel:

200 gr kuvanih leblebija (možete kupiti i u tegli, a možete ih i vi skuvati i potom svakoj skinuti opnicu – krvav posao, ali se isplati;))

1 glavica crnog luka

2-3 češnja belog luka

kašika maslinovog ulja

pola veze sitno iseckanog peršuna

na vrh kašičice kumina, đumbira, bibera, cimeta, crvene paprike, korijandera (možete koristiti i svež korijander, ja ga ne stavljam jer mi ne volimo, rekoh već da mi ima ukus nečega što bih radije stavljala u kozmetiku:))

so, biber (količina po ukusu)

2 kašike brašna

2 kašike prezli

+ ulje koje ćete koristiti za prženje

Istucite u avanu beli luk, iseckani peršun i maslinovo ulje. Ostavite po strani.

Oljuštene leblebije i iseckani crni luk stavite u  blender i izmiksajte tako da dobijete glatku smesu (kao kad pravite humus).

IMG_1719IMG_1730 IMG_1731

Potom u tu smesu dodajte smesu iz avana i još malo izmiksajte. Ukoliko volite da se peršun oseti više i da komadi budu krupniji, njega dodajte naknadno sitno iseckanog. Na kraju dodajete sve začine, so, biber, brašno i prezle i dobro izmešate.

IMG_1721

Pravite kuglice, stavljate ih u dobro zagrejano ulje i pečete par minuta, videćete po boji kada bi trebalo da ih vadite. Stavite ih na salvetu da se ocede i kuglice su spremne.

falafel kuglice

Servirajte ih uz pita hleb, sveže povrće (ja sam koristila paradajz, krastavac i zelenu salatu), tahini premaz i tzatziki koji pravite obavezno sa gustim grčkim jogurtom za ovu priliku.

unnamed (2)

Tahini namaz:

Tahini (susamov puter), so, biber, limunov sok, malo belog luka i par kašičica grčkog jogurta pomešate i služite uz falafel.

One thought on “Falafel u pita hlebu

  1. Humus | la marinella 25/09/2015 u 6:21 pm Reply

    […] kao namaz, kao sos za umakanje seckanog svežeg povrća ili kao dodatak uz meso ili falafel (https://lamarinella.wordpress.com/2015/07/01/falafel-u-pita-hlebu/). […]

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

