Torta od badema sa belom čokoladom

unnamed

Imala sam najdraži razlog da prekinem ovaj produženi godišnji na blogu. F je napunio pola godine. Veliki dan za nas, mali za čovečanstvo. Obećala sam mu još davno tortu i sigurna sam da je cenio što sam ispunila obećanje dok nas je gledao kako jedemo.

unnamed-11

Ja nisam fan torti sa korama, pogotovo ne suvim korama. Volim kremaste torte, kremaste kolače, kreme. 😉 Ali ova je stvarno ukusna jer je kora toliko sočna da niko ne bi posumnjao da je pečena. I čak je u ovom slučaju kora ukusnija od kreme. 🙂 I sočnija.

unnamed-2

Recept

Sastojci:

Kore

260 gr putera

400 gr šećera

5 jaja

25 ml ekstrakta vanile

100 gr mekog brašna

150 gr pečenih oguljenih badema

prašak za pecivo

1 ravna kašičica sode bikarbone

prstohvat soli

500 gr grčkog jogurta

100 gr iseckane bele čokolade

Krema:

400 ml slatke pavlake

250 gr bele čokolade

30 gr putera

4 čepića ekstrakta vanile

+ 150 gr džema od crne ribizle

unnamed-3unnamed-14

Dobro umutite omekšali puter sa šećerom. U to dodajte jaja, jedno po jedno,i sve vreme mutite. Potom u ovo dodajte ekstrakt vanile i izmešajte.

Sameljite bademe i u odvojenoj posudi pomešajte brašno, bademe, pzp, sodu i so. Ovu smesu pomešajte sa smesom od putera i potom sipajte grčki jogurt. Na kraju dodajte iseckanu čokoladu. Sve lepo izmešajte, podelite na dva dela i pecite dve kore u dve modle prečnika 24 cm koje ste premazali puterom i brašnom. Kore pečete na 180 stepeni oko sat vremena. Proveravajte dok se peku, važno je da drveni štapić kojim bockate testo izađe bez grudvica. Testo će biti prilično sočno, ali pečeno. Kad su kore ispečene, izvadite ih iz rerne i ostavite da se ohlade.

unnamed-5

Dok se kore hlade, vi otopite puter i belu čokoladu. Potom umutite slatku pavlaku i u nju postepeno dodajte otopljenu čokoladu sa puterom. Na kraju sipajte ekstrakt vanile i sve izmutite. Krema će biti prilično čvrsta i nije jedna od mojih omiljenih jer ja volim „kremastije“ kreme, ali je čvrsta kako bi izdržala onako teške i sočne kore, a i u kombinaciji sa jakim ukusom kora se slaže odlično.

Sad možete da „slažete“ tortu. Stavite jednu koru na dno.

unnamed-6

Premažite je džemom tako da ivice ostanu prazne i kako vam džem ne bi procurio sa strane torte i pokvario belu boju kreme. Potom nanesite na te prazne ivice bez džema kremu kako bi sprečila da džem ne procuri, a onda nanesite kremu i na unutrašnji deo kore.

unnamed-7

Potom ponovo stavite koru i odozgo nanestie ostatak kreme.

unnamed-8

Premažite vrh i ivice i to je to!

unnamed-9

Ja sam dodala i slovo „F“ kao jedini ukras,

unnamed-10unnamed-13

a vi je možete ostaviti potpuno neukrašenu, meni je i tako jednostavna lepa, a možete je ukrasiti i cvećem, voćem ili onim što vam sopstvena estetika nalaže.

unnamed-12

Ostavite je u frižideru par sati pre služenja da se sve lepo stisne, mada, ako ste u žurbi, ovo je jedna od onih torti koje se mogu odmah konzumirati.

unnamed-3

Srećan polu-rođus, Mimi! ❤

unnamed-1

2 thoughts on “Torta od badema sa belom čokoladom

  1. mignonne 22/09/2016 u 1:16 am Reply

    Odlican razlog za novi receptic, torta je divna a najsladji je mali slavljenik na poslednjoj slici!:))

    Sviđa mi se

    • Nela 27/09/2016 u 8:41 pm Reply

      Hvala! :):):) Za prvi rodjendan ce biti jos divnija! 😉

      Sviđa mi se

Ostavite odgovor

