Falafeli sa začinskom testeninom u sosu od paradajza

Dobila sam jako lep paket namirnica, a i napolju je zahladelo, pa sam danas pravila začinjeno-ljutkasti ručak od svega što sam već imala u kući.

O falafelima sam već pisala i jako ih volim, ali su mi u ovoj kombinaciji možda još ukusniji. Ili su mi danas više pasali spremljeni na ovaj način. Svakako je sve bilo ukusno.

Recept

Sastojci:

za falafele:

  • 200 gr kuvanih leblebija (možete kupiti i u tegli, a možete ih i vi skuvati i potom svakoj skinuti opnicu)
  • 1 glavica crnog luka
  • 2-3 češnja belog luka
  • kašika maslinovog ulja
  • pola veze sitno iseckanog peršuna
  • po trećina kašičice kumina, đumbira, crvene paprike, korijandera (možete koristiti i svež korijander, ja ga ne stavljam jer mi ne volimo)
  • so, biber (količina po ukusu)
  • 2 kašike brašna (ako imate pirinčano, stavite njega)
  • 2 kašike prezli

      + maslinovo ulje koje ćete koristiti za prženje

za sos:

  • 500 ml pasiranog paradajza (ja sam koristila onaj koji proizvodi Nectar Tomatello)
  • 1 glavica crnog luka
  • 2 češnja belog luka
  • pola kašičice kurkume i trećina kašičice belog luka u prahu
  • so, biber
  • svež vlašac

+

pasta po izboru (ja sam koristila pastu sa peršunom i bosiljkom proizvođača testenine „Pastai“)

Istucite u avanu beli luk, iseckani peršun i maslinovo ulje. Ostavite po strani.

Oljuštene leblebije i iseckani crni luk stavite u  blender i izmiksajte tako da dobijete glatku smesu (kao kad pravite humus).

Potom u tu smesu dodajte smesu iz avana i još malo izmiksajte. Ukoliko volite da se peršun oseti više i da komadi budu krupniji, njega dodajte naknadno sitno iseckanog. Na kraju dodajte sve začine, so, biber, brašno i prezle i dobro izmešate.

Pravite kuglice i potom ih spljoštite među dlanovima, stavite ih u dobro zagrejano ulje i pecite par minuta, videćete po boji kada bi trebalo da ih izvadite. Stavite ih na salvetu da se ocede.

U ostatku ulja (ukoliko vam je previše ostalo, slobodno odlijte i ostavite taman onoliko koliko vam je potrebno za dinstanje luka) izdinstajte crni luk i kurkumu i pred kraj ubacite i beli luk. Odmah zatim sve zalijte pasiranim paradajzom, dodajte so i biber i ostavite sve da se krčka na laganoj temperaturi dok sos ne postane gušći. Pred kraj ubacite već gotove falafele i ostavite na ringli još 5 minuta.

U tom period skuvajte testeninu.

Gotovu je prelijte sosom i falafelima i odozgo pospite sitno iseckanim vlašcem.

Svi ukusi se fenomenalno slažu i dopunjavaju.

Hvala Nectaru i Pastaiu na poklonu. Bilo je uživanje.

 

 

Ostavite odgovor

